مهمانپرست خبر داد:
مذاکره با 1+5، اول و دوم بهمن در استانبول

یزدفردا "سرویس خبر :سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تاریخ مذاکرات1+5 استانبول گفت : تاریخ21 و 22 ژانویه ( اول و دوم بهمن ) مورد توافق طرفین قرار گرفته است؛بحث مربوط به ترانزیت سوخت مورد نیاز مردم افغانستان حل و هفته گذشته هم سوخت به داخل افغانستان منتقل شد

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبری خود درباره تاریخ مذاکرات1+5 استانبول گفت : تاریخ21 و 22 ژانویه ( اول و دوم بهمن ) مورد توافق طرفین قرار گرفته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، مهمانپرست ،سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که در این مذاکرات ایران به دنبال چه نتیجه ای است ؟

گفت: اگر منظورتان مذاکرات ایران با کشورهای پنج به علاوه یک باشد ، همانطور که قبلا هم گفته شده بود توافقی که دو طرف در اجلاس ژنو سه انجام دادند ، ادامه گفتگوها برای همکاری در زمینه یافتن موضوعات مشترک در زمینه های مشترک برای همکاری هاست.

وی در ادامه افزود: این شامل موضوعات مختلفی می شود که فکر می کنیم کشورهای پنج به علاوه یک و جمهوری اسلامی ایران می توانند در این موضوعات نقش جدی داشته باشند و این گفتگو و همکاری می تواند برای اینده کشورهای منطقه و موضوعاتی که در سطح بین الملل می گذرد ، مفید و موثر باشد.

مهمانپرست همچنین درباره ترانزیت سوخت به افغانستان و مشکلات ایجاد شده گفت: متاسفانه جریانی که به شدت برای تخریب روابط ایران و افغانستان در حال فعالیت است به صورت یک حزب و یک فرد، تاکنون تلاش های زیادی انجام داده است .

سخنگوی وزارت امور خارجه ،با اشاره به اینکه این تلاشهای ناکام هیچگونه تاثیری در روابط خوب دو ملت بزرگ ایران و افغانستان نخواهد گذاشت، افزود: اینگونه اقدامات از طرف این جریان مسبوق به سابقه است و به نظر می آید این فرد و جریان وابسته به او، ماموریتی جز تخریب روابط بین دو کشور ندارند .

وی گفت: بحث مربوط به ترانزیت سوخت مورد نیاز مردم افغانستان موضوعی بوده که در دستور کار مقامات دو کشور قرار داشته است و این مسئله حل و هفته گذشته هم سوخت به داخل افغانستان منتقل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا